Jdi na obsah Jdi na menu
 


Běžný den u nás vypadá asi takto: 

Rodiče mohou děti přivádět do mateřské školy od 6.30 hod. Převlékají je ve společné šatně, kde má každé dítě svoji značku s věšákem a místem na sednutí. Svrchní ošacení se dává na ramínka na samostatný věšák. Děti se scházejí do 7.15 hod ve třídě Sluníček a po příchodu další paní učitelky se rozdělují a věnují se svobodné volbě spontánních i řízených činností podle třídního plánu ve své třídě. Školní logopedka v době od 6.30 - 11.00 hod. provádí individuální logopedickou práci v logopedickém kabinetě nebo u počítače.

Obrazek

Obrazek

 

 

 

 Ve třídě Sluníček, kde jsou autistické děti, pracují dvě paní učitelky a napomáhá asistentka pedagoga.

Obrazek

 

 

Ve třídě Motýlků pracuje dopoledne jedna učitelka, odpoledne se děti spojují do jedné třídy.

Obrazek

Ve třídách se provádí společná setkání, kdy v ranním kruhu se děti seznámí s činností, řeknou si den, zhodnotí počasí, přivítají se básní, písničkou. Děti mají možnost sdělit vlastní zážitky z domova, společně slavit svátek a narozeniny.
 
Činnosti se ve třídách liší podle počtu přítomných dětí, podle složení dětí a jiných aktuálních situací a podle třídních vzdělávacích plánů učitelek.

Dopolední svačina probíhá v době od 8.30 – 9.00 hod. s tím, že Sluníčka chodí dříve do jídelny a podle individuálních potřeb je jim pomáháno, jsou krmeny, tak jak každé dítě vyžaduje. Třída Motýlků v této době přechází do třídy Sluníček ke klavíru, kde probíhá tělovýchovná chvilka, tanec, zpěv. Po provedené hygieně odcházejí Motýlci na svačinu do jídelny, kde se samostatně obslouží a průběžně odcházejí do umývárny a do své třídy, kde pokračují volné i řízené činnosti.

Po celý den jsou děti vedeny k pitnému režimu prostřednictvím chystaných nápojů.

Při pobytu venku se střídají různé činnosti. Učitelky volí náplň podle počasí. Děti bývají celou dobu na zahradě nebo je kombinace vycházky se zahradou, anebo delší poznávací vycházka se stanoveným cílem. Pobyt venku je zaměřen na upevňování fyzické zdatnosti, rozvíjení hrubé motoriky. Jsou prováděny sezónní činnosti. Po pobytu venku se děti převlečou a po hygieně se připravují na oběd (je opět dbáno, aby v šatně nebyly obě třídy najednou). Při všech činnostech venku se logopedka věnuje upevňování správné mluvy a výslovnosti dětí, provádí individuální práci.

Starší děti vedeme k samostatnému obsloužení a k samostatnosti při jídle. Děti malé a děti s vážnějším postižením jsou podle svých potřeb obsluhovány, pomalu a postupně se učí kousat jídlo, polykat, nesahat do jídla, neshazovat věci ze stolu atp.
 
Děti zásadně nenutíme do jídla. Nechutenství nebo přílišnou chuť na jídlo konzultujeme s rodiči.

Po obědě děti průběžně odcházejí na hygienu, převlékají se do pyžam a ukládají se k odpočinku do třídy Sluníček. Některé starší děti si čistí zuby. Na lehátkách poslouchají předčítanou pohádku nebo tichý zpěv či relaxační hudbu. Starším dětem je umožněno po dohodě s rodiči jen krátkou dobu odpočívat a poté si mohou zvolit klidnou hru, kreslení, malování nebo modelování.

Obrazek„Spáči“ vstávají ve 13.45 hod postupně jak se probouzejí a pak jsou všechny děti nápomocny při úklidu lůžkovin. Poté se lehce procvičí při pohybové hře, u klavíru nebo při reprodukované hudbě a přejdou do jídelny k odpolední svačině. Po jídle se opět věnují spontánní volbě činnosti, kde učitelka nenásilně individuálně působí v oblasti řeči, jemné a hrubé motoriky, napomáhá při rozvoji hry, využíváme hry na zobcovou flétnu, ...


Děti se postupně rozcházejí, provoz končí v 16.30 hodin a škola se zamyká. Obrazek